Relationsmarkedsføring

Når man anskuer min tilgang til ledelse og iværksætteri, er der et begreb, som man ikke bør glemme, hvis man skal vurdere min erhvervsmæssige succes. Relationsmarkedsføring – eller relationship marketing – er et af de vigtigste begreber, som marketingbegrebet indeholder.

Den succes, som jeg har opbygget til dags dato, ville ikke have været mulig, hvis ikke jeg havde haft den specielle tilgang til mine projekter, som jeg har haft. Som udgangspunkt har jeg altid haft en relationsbaseret tilgang til alle opgaver.

Personlige relationer har både været i fokus, når det kom til kundetilfredshed, plejning af netværk og forretningsforbindelser, men derudover har jeg også generelt været opmærksom på mine omgivelser.

Bæredygtige relationer

For mig bunder en solid forretning i sunde forretningsforbindelser samt et godt forhold til kunder og samarbejdspartnere. Salg er naturligvis hele fundamentet for, at en virksomhed kan fungere, men jeg vil påpeger, at man også skal huske, at salg ikke har noget solidt fundament uden de rette relationer.

At turde investere langsigtet i virksomhedens leverandører og kunder samt at arbejde med en langsigtet strategi, som er værdifuld for både begge parter på hver sin side af bordet, er udgangspunktet i hver en relation, jeg indgår i.

Med den rette tilgang til relationsmarkedsføring har jeg vist, at jeg ikke har været fortravlet i bl.a. sine iværksætterprojekter, hvilket har vist sig utroligt succesfuldt på den lange bane. Man kan se det som en positiv cirkel.

De rette ledelsesmæssige kompetencer forbundet med et stærkt fokus på den enkelte medarbejder, og i sidste ende et stort talent for at netværke og skabe de rette relationer. Alt sammen har det haft en positiv betydning for samlede udbytte.

relationsmarkedsføreing

Mit bedste råd: Hold fokus

Jeg ser, ligesom teorien foreskriver det, relationsmarkedsføring som et begreb, hvor udveksling af goder skal være lukrativt for begge parter. Således mener jeg, at man aldrig må blive grådig, når det kommer til iværksætteri og ledelse. God karma er et begreb, som jeg arbejder meget med, og med den rette indstilling til sig selv vil udfaldet af ens handlinger komme positivt til udtryk i længden.

At have et naturligt talent for iværksætteri, er noget som de fleste med høje ambitioner for dem selv, kun kan være misundelige på. Man kan dog tage ved lære af andre og derigennem skabe en større succes for sig selv i fremtiden.